Wednesday, November 16, 2005

Konferens mm





Tjo va tiden går!
Nu var det ett tag sen jag författade nåt här i bloggen, det rullar liksom bara på, lika bra som med en Honda!

Jag var på en av de fåtaliga konferenser som jag får åka på igår. En fullspäckad sådan i Stockholm om elektroniska referenskällor; SCBs databaser, Litteraturbanken, RASK och Referensbiblioteket.se. Dessutom en redovisning av en magisteruppsats från BHS om bibliotekariers användning av tryckta och elektroniska referensverk.
Konferensen var givande både innehållsmässigt och socialt! Man borde åka på mer dylikt för att få nya kunskaper, intryck och kontakter!
Nu har jag mycket att undersöka och infoga i min egen länksamling.

Nu får jag försöka komma tillbaka in i vardagslunken...nåja, lunk och lunk....ute på landet efter det intensiva storstadsbesöket.

Til the next time......

1 comment:

Frank Delux said...

Bra länksamling där!