Monday, November 21, 2005

Lugnt på tisdagsmorgonen.....eleverna läser och pluggar!

Nu har jag hunnit kolla referensbiblioteket.se
Där fanns ju mycket länkar som jag har missat genom åren! Bra grejer dessutom.
Mitt nyhetsbrev till samhällskunskapslärarna blir fullmatat den här veckan. Förutom nya Internet-länkar så tar jag upp nya böcker och artiklar i nya tidskrifter i detsamma.

Jag ska ta itu med påminnelser om försenade böcker idag. Jag har försökt få eleverna att läsa sin First Class-post istället för att skicka snigel-post hem till dom, men det går trögt. Tyvärr är det inte så många lärare som nyttjar möjligheten att kommunicera med eleverna på det sättet! Då skulle det nog gå lättare när de var tvungna att läsa sin post.

Personliga grejer: Jag har köpt en hel del skivor på sistone. Jag kom på att det var enbart kvinnliga artister. Kvinnor kan! Den bästa är förståss Kate Bush som äntligen har gett ut en ny skiva! Suverän! Laleh är också bra, för att inte tala om Eva Dahlgren. Tatus nya var inte lika bra som den förra. Det bästa är när de sjunger på ryska! Sen köpte jag äntligen en DVD med Norah Jones. Mycket laid-back, vacker och bra. Jag blev lite paff när Dolly Parton dök upp som gästartist bara....
Julklappar har jag börjat köpa också. Till tjejen har jag köpt sånt som jag själv kan ha glädje av (också?); radiostyrd bil (signerad av Petter Solberg!), DVDn Ice age och så ska jag köpa DVDn Herbie också!

Nu ska jag läsa PC för alla! Där fanns en bra artikel om hårddiskvideo, som blir nästa stora pryl jag ska införskaffa....

1 comment:

Frank Delux said...

Jag gillade inte riktigt Ice Age, men extramaterialet är ju hysteriskt kul. Mycket roligare än något i filmen. Du har tittat på det va?