Friday, January 20, 2006

Fredag em

Nu är det lugnt här! Och jag kan nog säga nu att det är lugnare stämning här inne i skolans hjärta (eller hjärna, vilket man vill!)
Statistik är inte så väldigt lätt! Jag försökte hitta detaljerad sådan över olika länders industriproduktion i världen, men fick nöja mig med Statistisk årsboks internationella översikt. Årsboken finns ju i sin helhet på nätet:
http://www.scb.se/templates/publdb/publikation____2725.asp&plopnr=2558
Annars går det sin gilla gång. Bra att eleverna ska låna läroböcker nu på vårterminen också. Då ser man direkt vilka andra böcker de inte lämnat tillbaka och kan säga till på skarpen!! B-)
Tidskriften Bilsport har fått stryka på foten för min del nu. Den var lite väl extrem i dessa dagar, tycker jag. Jag har börjat prenumerera på Automobil i stället.
Å sen har jag börjat med provprenumeration på Svenska Dagbladet jämte Dagens Nyheter. Få se om jag kan klämma in bägge i budgeten.

Nej, nu är det fika igen!

No comments: